





















 |
 

Linda v.d. Knaap – aidsconsulente Nederland,
schrijft in 2005.
‘Het LOVE.check spel is in Ghana geïntroduceerd
bij 2 scholen in Jachie, Ashanti Regio. Met volwassenen, kinderen
en docenten werden de kaarten besproken. Het riep discussie
en vragen op bij de kinderen. Naast de thema’s die op
de kaarten stonden, werden er ook andere vragen gesteld. De
“beste” vragen werden gesteld als er geen Ghanese
volwassenen bij waren. Bv: ” Is het waar dat HIV ontstaan
is, omdat vrouwen seks hadden met honden? “. Het moeilijke
blijft wanneer het juist volwassenen zijn die in bepaalde
dingen geloven, zoals een leerkracht die vindt dat alleen
abstinentie gepromoot moet worden, of iemand die vraagt of
het waar is dat veel condooms poreus zijn en dus onbetrouwbaar.
Lastige thema’s worden gemakkelijker bespreekbaar, zoals
condoomgebruik, sugar daddies, misbruik door leraren etc.’.
John Kingsley Krugu, Executive Director of Youth
Harvest Foundation schrijft:
‘Lieneke Frederiks, a Dutch nurse, has introduced your
games to our club members. So far, your games have proven
to be the best method for our SKILLL (securing knowledge into
life long learning) programme. One of the arms of this programme
is Adolescent Sexual Reproductive Health which all STDs education.
We found your games highly useful and effective in communicating
the message of HIV to young people and it is also effective
in generating discussion among the kids’.
|